måndag 27 januari 2014

TUBAFROSSA, med Øystein Baadsvik och Blåsarsymfonikerna, med musik av Adam Gorb, Anna Baadsvik, Fredrik Högberg, Giuseppe Verdi, Andrea Tarrodi och ett medley med bl.a. Williams, Wagner, och John Phillip Sousa, dirigerade av Alexander Hansson på Musikaliska, recension

Igår var jag på Tubafrossa på musikaliska.
Såhär skriver jag  på min blogg http://minstengangiveckan.blogspot.se om min upplevelse:

"Det kommer lite som en shock, denna livfulla, glädjefulla Kletzmerklingande musik, och det känns plötsligt som om man är mitt uppe i Pierre-Auguste Renoirs Le Moulin de la Galette. Jag hade inte hunnit kolla i programmet, och hade förväntat mej att man skulle öppna med något lite styltigt av John Philip Sousa. Det går som en våg av mousserande genom publiken, man är plötsligt vaken, allert, skärpt och full av liv. Och kanske lite, lite sinnlig."

Vill du läsa mer? Här är hela min recension:
http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/01/tubarfrossa-med-ystein-baadsvik-och.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar