torsdag 30 januari 2014

FÖR ER SOM ÄLSKAR HÄNDEL, av George Friedrich Händel, med Eric Ericsons Kammarkör och Drottningholms Barockensemble, dirigerad av Fredrik Malmborg, i Grünewaldsalen, Stockholms Konserthus.

Igår var jag på Händelkonsert i Grünewaldsalen på Stockholms Konserthus.

"Texten är psalm 110, på latin, men musiken är rock.  Barockenroll! Ett plötsligt driv, en stress, ett gung. Vi sätter oss upp i stolarna, som nyväckta. Körstämmorna slingrar runt varandra, uppåt, uppåt, mot taket. Körmedlemmar stiger fram för individuell insatser, och jag är nästan lite yr. Jag tappar mitt program. Låter det ligga. Musiken stiger och faller. Jag följer med..."

Låter det intressant? Här är resten:

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/01/for-er-som-alskar-handel-av-george.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar