måndag 12 januari 2015

En i månaden 2015

Jag är inget vidare på klassisk musik och på konst, så jag har beslutat att under 2015 ägna varje månad åt en kompositör och en konstnär, att lyssna på, läsa om och titta på. Att sätta i ett sammanhang. 
Jag lät mina vänner på Facebook rösta fram kandidater, och sen lät jag en slumpgenerator välja ut och tilldela månad. Såhär blev resultatet: 


Januari: Mozart, Rembrandt, 
Februari: Satie, John Singer Sargent, 
Mars: Debussy, Da Vinci, 
April: Bach, Prins Eugen, 
Maj: Brahms, Matisse, 
Juni: Tjajkovskij, Miro,
Juli: Wagner, Picasso, 
August: Vivaldi, Van Gogh, 
September: Beethoven, Turner, 
November: Mahler, Monet, 

December: Händel, Michelangelo, 

Så, Januari, nu är det bara Mozart och Rembrandt som gäller!

Häng med, vetja!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar