måndag 7 april 2014

INFESTUS, av och med Aleksa Lundberg, Ljusdesign: Robert Forsman, Ljudteknik: Lars Appelqvist, Teatertekniker: Mats Kullander & Jonatan Winbo, Webbansvarig: Elisabet Attermark, verkställande producent: Fredrika Rembe, Scenchef: Johan Attermark, Konstnärlig ledare fri scen: Olof Hanson, Kulturhuset Stockholm/Brigaden, föreställning 66, 2014. föreställning 63, 2014.

Igår var jag på Monologfestival på Kulturhuset Stadsteatern och såg Aleksa Lundberg i INFESTUS.

"Jag har träffat kvinnor som vill kallas för ”han” trots att dom inte gjort någon som helst könskorrigering och i min uppfattning ser ut som vilken kvinna som helst i gympadojjor och jeans. Jag har träffat män som sexuellt föredrar kvinnor, men som gärna klär sej i klänning och vill bli kallade ”Geraldine”. Jag vet män som drar på sej drag och vill att straighta män ska behandla dom på det där sättet man inte ska behandla en hora prostituerad.
Jag bryr mej inte. Och samtidigt undrar jag lite. "

Låter det intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/04/infestus-av-och-med-aleksa-lundberg.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar