måndag 3 februari 2014

Missat inlägg? KRISTINA OCH ULRIKA, OCH ETT ALPHOTELL PÅ PLATTAN, ett retrospektiv över Joan Jonas på Kulturhuset Stadsteatern.

Eftersom jag vill att mina upplevelser ska ligga i kronologisk ordning, som en slags dagbok, trots att jag ibland inte hinner skriva dom och något annat hamnar före så lägger jag ibland in såna här inlägg för att visa att det finns ett nytt inlägg, men att det ligger har hamnat i kronologisk ordning och lätt kan missas.

Detta inlägg handlar om videokonstnären Joan Jonas som hade retrospektiv på Kulturhuset i Stockholm.

"Kristina och Ulrika är intresserade av konst på det där sättet som jag försöker låta bli att vara: det där mätande, jämförande, värderande sättet. Lite som människorna som kommer till teveprogram för att få sin konst och antikviteter värderade: Dom vill vet om det är konst, varför det är konst, och hur mycket folk betalar för det."

Verkar det intressant? Här är länken:
http://jaklakultur.blogspot.se/2014/01/kristina-och-ulrika-och-ett-alphotell.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar