söndag 31 augusti 2014

DANSK DANSTEATER, Smakprov ur Tim Rushtons Riverside och Black Diamond samt Carmina Burana av Alessandro Sousa Pereira och Fabio Liberti, Koreografi Riverside och Black Diamond: Tim Rushton, Carmina Burana: Alessandro Sousa Pereira, Fabio Liberti, Musik Black Diamond: Alexander Balanescu, Trentemøller, Philip Glass, Musik Riverside: Agnes Obel, Musik Carmina Burana: Carl Orff, Kostym: Charlotte Østergaard, med Luca Marazia, Alessandro Sousa Pereira, Ana Sendas, Maxim-Jo Beck McGosh, Milou Nuyens, Stefanos Bizas, Csongor Szabó, Martyn Garside, Fabio Liberti, Erik Nyberg, Emily Nicolaou, Joel Fritzon, Arina Trostyanetskaya, Jernej Bizjak, Maria Pilar Abaurrea, Elena, Martinez Ibar Hanna Nussbaumer och Jessica Binfield, föreställning 151 2014


Jag har sett DANSK DANSETEATER i Vitabergsparken.

"När det är över hoppar jag på cykeln och trampar på som jag vore jagad av vargar. Väl hemma googlar jag skiten ur Dansk Danseteater. Jag turistar på deras hemsida.  och jag trycker ”Gilla” på  deras Facebookgrupp. Jag tillbringar kanske två timmar i ett virtuellt Youtube-land. Jag gästar Vimeo. Jag lyssnar igenom Carls Orffs Carmina Burana, och musiken från Black Diamond, av Alexander Balanescu och Trentemøller. Och jag är fortfarande inte nöjd. Jag är inte mätt. Och det är väl så det ska vara, antar jag. 
Och jag har bara en fråga: när kommer dom tillbaka? Jag känner mej som den franske löjtnantens kvinna när jag går här, och väntar. "

Låter det intressant? Här är resten:

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/08/dansk-dansteater-smakprov-ur-tim.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar